Reclame

STRATEGII DE A OBTINE CEEA CE VREI

  1. Puterea este abilitatea de a-i influenta pe ceilalti. Cand este vorba despre putere, trebuie sa crezi acest lucru, chiar daca de fapt nu simti asta. Ceea ce crezi este ceea ce obtii!
  2. Aduna informatii despre punctele forte si slabe ale partenerului cu care discuti. Pune intrebari si fii flexibil la nevoile celorlalti.
  3. Partenerul trebuie sa fie convins ca are ceva de castigat. Arata-i alternative atractive fara sa renunti la nimic. Nu ceda nimic fara sa ceri ceva, orice in schimb.
  4. Atitudinea ta nu trebuie sa fie ostila. Treci de partea celuilalt si discuta relaxat optiunile fara sa pierzi din vedere interesul tau.
  5. Conditioneaza fiecare concesie pe care o acorzi si obliga-l pe partener sa ofere si el ceva. Fixeaza dinainte valoarea concesiei. Evalueaza ce ai de oferit din punctul de vedere al partenerului cu care discuti.
  6. Daca nu reusesti, retrage concesia si solicita o alta in viitor.
  7. Fii atent la informatiile pe care le furnizezi partenerului (cand si cat). Cand nu esti de acord spune „inteleg”.
  8. Construieste mai multe strategii complet diferite.
  9. Daca discutia nu duce spre un acord, opreste-te si reia discutia dintr-un alt punct de vedere.
  10.  Cand esti pe punctul de a pierde totul, alege alte optiuni. Determina partenerul sa isi expuna cererile in functie de prioritati. (ex. „La care din aceste lucruri puteti renunta?”)
  11.  Cere mai mult. Mai mult timp, bani, garantii suplimentare, spatiu sau mai mult ajutor.
  12.  Fii optimist in legatura cu rezultatul pentru a fi si partenerul la fel.

CULORILE IN AMENAJAREA LOCUINTELOR

Te-ai hotarat sa-ti amenajezi biroul sau dormitorul, baia sau casa cu totul?

Selecteaza corect culorile pentru a putea avea senzatia de confort pe care ti-o doresti. Discul cromatic te poate ajuta pentru a descoperi cum functioneaza spectrul culorilor in amenajarea locuintei tale.

  1. Culorile primare (rosu, galben, albastru)
  2. Culorile secundare (verde, oranj, violet)
  3. Culorile tertiare (turcoaz – culoare formata din albastru cu verde, culoarea caisei formata din galben cu oranj, corai formata din rosu si oranj, verde oliv formata verde si galben, fucsia formata din rosu si violet, indigo – culoare formata din albastru si violet)

Atat combinatiile cat si cantitatile sunt foarte importante pentru a descoperi culoarea potrivita pentru efectul pe care ti-l doresti.

Culorile calde desi sunt numite agresive, exprima energie dar si senzatia de confortabil (rosu, galben, portocaliu).

Culorile reci au efect calmant si relaxant (verde, albastru, violet).

Nonculorile au efect de temperare sau de trecere lina de la o culoare puternica la alta (alb, negru, gri).

ORIENTAREA IN DECORAREA LOCUINTEI

MONOCROMIA

Se alege o singura culoare impreuna cu tentele (tonuri mai deschise) si umbrele (tonuri mai inchise) ale acelei culori pentru a creea puncte de interes.

Folosirea acestei scheme creeaza senzatia de liniste si calm deoarece nu iese nimic in evidenta,contrastul nu exista.

CULORILE ARMONIOASE

Se alege o culoare plus inca doua diferite ( culoare primara, culoare secundara, culoare tertiara).

Folosirea a trei culori consecutive creeaza un decor armonios daca se respecta ca doar una dintre ele sa fie culoare predominanta iar restul, adiacente care sa aiba rolul de a sublinia anumite detalii.

CULORILE COMPLEMENTARE

Se aleg doua culori diferite, opuse care au rolul de a se intensifica una pe alta (culoare calda si culoare rece). Se creeaza un contrast puternic si trebuie adaugate puncte de interes in amenajare.

CULORILE TRIADICE

Se creeaza senzatia de echilibru alegand trei culori dispuse la aceeasi distanta una fata de cealalta pe discul cromatic.

Pentru a evita un efect prea dur, e bine de folosit tente si umbre ale culorilor din combinatia aleasa sau pe o suprafata mai mare se foloseste o singura culoare in timp ce celelalte doua culori se folosesc doar pe alocuri.

Dozarea culorilor intr-o amenajare contribuie la succesul decorarii unei locuinte.

Procentajul 60/30/10 reprezinta cheia folosirii culorilor intr-o camera.

60% reprezinta alegerea culorii predominante din camera ( de obicei se refera la culoarea peretilor) si dicteaza starea de spirit , senzatia de spatiu luminos, calduros sau racoros.

30% reprezinta alegerea culorii tavanului, mobilierului,canapelei, covoarelor sau asternuturilor de pat in cazul dormitorului.

10% reprezinta culoarea accesoriilor (textile, perdele, fete de masa, pernute, finisaje) sau poate fi chiar un perete zugravit in alta culoare.

Pentru a lua decizia corecta in ceea ce privesc nuantele de culori, se solicita de la magazin un tester de vopsea care se aplica pe o suprafata mai mica din camera destinata amenajarii si se asteapta pana se usuca. Se observa toate modificarile aparute in nuanta in functie de momentul zilei( dimineata, seara) si de lumina din camera. Verifica cum se potriveste nuanta obtinuta cu mobilierul, covoarele, jaluzele sau alte accesorii folosite in planul de amenajare.

Culorile au efecte nebanuite asupra psihicului cat si asupra modelarii spatiului ( culorile pot ingusta sau largi spatiul) incat merita sa incerci sa folosesti culorile in favoarea ta.

 

 

 

PRIMA ZI DE LUNI

Pentru unii este o zi a sperantei,a noilor planuri, a concentrarii si depasirii barierelor…Pentru altii insa este o provocare, o incercare a infrangerii oboselii acumulate in weekend…Si totusi, ea este o zi oarecare. Importanta ei o dau GANDURILE NOASTRE.

De aici trebuie sa pornim pentru a putea avea o zi minunata la sfarsitul careia sa ne simtim multumiti de noi. Procesul este unul complex, lent dar POSIBIL.

Pentru inceput un rezumat scurt va lua locul detaliilor necesare.

  1. Actiunea de a pune pe hartie planurile pentru a doua zi ne vor putea oferi o perspectiva obiectiva asupra gandurilor si totodata sentimentul de detinere a controlului.
  2. Setarea orei de trezire va fi un pas mai aproape de realizarea obiectivelor tale.
  3. Stapaneste-ti gandurile! Combina informatiile si argumentele asupra faptelor care sa reprezinte o interpretare obiectiva a lor.
  4. Genereaza doar ganduri POZITIVE! Stiu ca e foarte greu dar practica aduce disciplina de a reusi sa avem o minte linistita.  Inlocuieste fiecare gand negativ cu unul pozitiv indiferent de situatie! Imaginatia ca totul e posibil e vitala.
  5. Incepe ziua cu cateva intinderi si respiratia in 4 timpi.
  6. Banala clatire a fetei cu apa rece sau un dus cu extracte de menta sau citrice sporeste cheful de viata.
  7. Ia-ti portia de energie din micul dejun si vitaminele necesare organismului tau.
  8. Asculta melodia sau emisiunea preferata… orice te motiveaza sa fii bucuros.
  9. Zambeste in chip de buna dimineata! La inceput va fi nevoie de putin efort pentu ca nu e usor atunci cand nu esti binedispus sau obosit. Cu toate acestea, grimasa prietenoasa a fetei influenteaza sistemul nervos iar automotivarea face minuni creand buna dispozitie.
  10. Lipsa de lichide din corp face ca sangele sa devina mai gros si sa dea nastere diverselor probleme de sanatate. Deci, asigurati-va ca beti suficienta apa. Renuntati la fumat si bauturi energizante.
  11. Urmareste realizarea obiectivelor pas cu pas. Organizarea timpului dar si a prioritatilor e foarte importanta.Stabileste o marja de timp pentru fiecare obiectiv de indeplinit.
  12. Pentru un plus de energie folositi presopunctura. Un exercitiu chinezesc simplu de cateva minute va va ajuta. Puneti ambele degete mari la radacina nasului si degetele aratatoare la baza sprancenelor. Cu mici miscari circulare se maseaza in sus si jos.
  13. Atentie la pozitia corpului si relaxarea ochilor obositi cu diverse exercitii simple (acoperirea cu podul palmelor sau privitul cerului).
  14. Rezistati presiunilor! Evitati persoanele stressante (daca nu puteti , nu va implicati afectiv), invatati sa spuneti si nu situatiilor care modifica atitudinea sau programul nostru si redefiniti-va prioritatile, hotarand ce e mai important pentru noi.
  15. Nu sariti peste pranz si pauza de la calculator.
  16. Actionati mereu fara frica! Inlocuiti cu bucurie si determinare orice urma de ezitare!
  17. Comunicati in mod asertiv, pozitiv! Stapaniti-va orgoliile sau nervii! Nu trebuie neaparat sa aveti ultimul cuvant.
  18. Relaxati-va la sfarsitul zilei cu un masaj ,o baie cu spuma, un film sau o carte buna.
  19. O cina sanatoasa, o temperatura optima a camerei in care dormiti cat si ora, ritualul inainte de culcare va vor ajuta sa aveti un somn regenerator care va pregati organismul de a fi apt pentru a doua zi.
  20. Inainte de culcare, identifica erorile de gandire si solutiile posibile la problemele pe care le ai. Adormi cu gandul ca vei reusi sa rezolvi orice problema si fii recunoscator lui Dumnezeu sau Divinitatii,Universului sau oricarei forme de energie in care crezi pentru ca existi!